Sloh v druhé polovině dubna - další útvary publicistického stylu, reklama a inzerce. V květnu závěrečné shrnutí publicistického stylu
13. 03. 2020 Probíráme stále publicistický styl. Už jsme se věnovali funkcím tohoto stylu, jeho znakům i jazykovým prostředkům.
Do 15. 04. 2020 si v učebnici na str. 94 - 95 pročtěte ukázky nejčastějších útvarů tohoto stylu a vypište si stručné poznámky. Jde o zprávu, news feature, interview (rozhovor), reportáž a komentář.
23. 03. 2020 Hledejte ukázky těchto útvarů v novinách, časopisech i na internetu a text jedné zprávy mi pošlete do přílohy na můj e-mail do 15. 04. 2020. Ohodnotím 2 body.
25. 03. 2020 Poradím vám, jak by měla vypadat zpráva, kterou mi máte poslat. Stručně uvádí informace o události, která se už stala. Musíme se z ní dozvědět, kdy, kde se akce konala, kdo ji pořádal, jaký byl program, obsahuje i závěrečné hodnocení. V učebnici najdete příklad zprávy, která je složitější a obsahuje i přímou řeč. Ve vaší zprávě se přímá řeč objevit nemusí.
06. 04. 2020 Zprávy jsou v pořádku, už jsem vám zapsala známky.
15. 04. 2020 Pokračujeme v publicistickém stylu. Vaše další úkoly do 30. 04. 2020:
1. Doplňte si z učebnice ze str.
96 tři další útvary: podrobněji story, glosu a sloupek jen názvem.
2. K publicistice patří také reklama a inzerce. Přečtěte si na str. 97 část nazvanou Komunikační hledisko a vypište si z ní poznámky. Nemusíte mi je posílat ke kontrole, vaše znalosti si ověřím, až se sejdeme ve škole.
30. 4. 2020 Pošlete mi do přílohy e-mailu svůj názor na reklamy. Prosím do 11. 5. Děkuji.
Stačí odpovědět na otázky:
1. Myslíte si, že může reklama ovlivnit lidi záporně i kladně? 2. Necháte se vy sami ovlivnit reklamou? 3. Které reklamy se vám v poslední době nejvíce líbily?
Úkol sice nebudu nehodnotit, ale váš názor mě zajímá.
05. 05. 2020 Děkuji Simoně, Daně i Ondrovi za rychlé splnění úkolu.
15. 05. 2020 Dokončili jsme předepsané učivo slohu.